Onko Arla Ingmania suomalaisempi?

Arlan ja Ingmanin liitto poiki mainion mainoskampanjan, jossa suosikkinäyttelijöihini kuuluva Heli Sutela kehuu suomalaisen lehmän fiksuutta. Ruotsalaistunut Arla Ingman haluaa siis korostaa tuotteidensa suomalaisuutta ja uskoo sen olevan vahva arvo kuluttajien kukkarontäytteistä kamppailtaessa.

Vaan mitäpä tekee Ingman Foods samaan aikaan? Tuo markkinoille uuden jätskiperheen, jolle joku älypää on keksinyt nimen Totally. Ilmeisesti suomalaisuus ei tällä puolella ole enää mikään myyntiargumentti, vaikka Ingman Foods nettisivuillaan kehuukin jalostavansa ”puhdasta suomalaista maitoa merkkituotteiksi yhdessä Euroopan nykyaikaisimmista elintarviketehtaista”. Totally stupid, sanon minä – odotellessani jäätelöauton tuttua säveltä kaikuvaksi kylätien kulmalta.

PS. Tähän ”kansainvälistymiseen” liittyen parjataan nyt yksintein myös K-kauppoja. Melkoisen kaukana on suomalaisuudesta Keskonkin tuore ruokakaupan mainos niin maisemien kuin mallien osalta. Onkohan sekin jotain valmiina ostettua kuvapankkifilmiä?

Mainokset

Yksi kommentti artikkeliin ”Onko Arla Ingmania suomalaisempi?

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s